סידור הישיבה בברית המילה

המארחים מתכוונים תמיד רק לטוב: שהמקום יהיה נוח וחמים, האוכל טעים, הצליל נעים ושהזיכרונות יישארו יפים. זה לא סוד שאחד המרכיבים החשובים בברית הוא לא רק סוג היין, אלא האדם שאתו אתה שותה אותו. ובמילים אחרות, חשוב לא רק מה יש על השולחן, אלא גם עם מי אתה מסב

מאת: קורה שוורץ, לי-קל אירועים

באירוע כמו ברית, המארחים מתכוונים תמיד רק לטוב: שהמקום יהיה נוח וחמים, האוכל טעים, הצליל נעים ושהזיכרונות יישארו יפים.

זה לא סוד שאחד המרכיבים החשובים בברית הוא לא רק סוג היין, אלא האדם שאתו אתה שותה אותו. ובמילים אחרות, חשוב לא רק מה יש על השולחן, אלא גם עם מי אתה מסב.

ישנן שתי שיטות להחליט על סדר ישיבת האורחים, שיטת המזל ושיטת ההכנה מראש.

בשיטה הראשונה, אפשר לסמוך על המזל ולתת לכל אחד 'לתפוס מקום' איפה שמתחשק לו. אבל אז אל תתפלאו שתצא ערבוביה לא נורמלית וכולם יצאו ממורמרים: הבוס שהגיע מאוחר ונאלץ לשבת ליד דודה יוכבד ממושב תפארת, החברים מהצבא יישבו עם השכנים שזה עתה יצאו לפנסיה - ולא בדיוק לכך התכוון המשורר. קייטרינג בשרי מומלץ

כדי למנוע את הכאוס הנוצר מישיבה עצמית וחופש הבחירה המפוקפק, צריך להכין את סידור הישיבה מראש.

הדבר הראשוני והבסיסי ביותר הוא להחליט מראש על אזורי הישיבה.

למשל, משפחת החתן תושיב את אורחיה מימין, משפחת הכלה תתמקם בצד שמאל והחברים ישבו באמצע. אחרי שהחלטתם על האזור, תנו לכל צד את מספר השולחנות אותו הוא צריך לאייש. כל אחד מהצדדים יהיה אחראי לסידורי הישיבה באזור שלו.

הסיכון הוא רק אם אחד הצדדים ממושמע ומארגן הכל כבקשתכם, אבל הצד השני מאמין במתן חופש בחירה ולא רוצה לשבור את הראש עם סידורי הישיבה. במקרה כזה, הקפידו שבכניסה הדיילת תשלח כל אורח לצד השייך לו, אחרת יהיה בלגן אימים.

להקלת המלאכה, אפשר להתחיל ממספרים גדולים. למשל, אם אחד מבני המשפחה עובד בקופת חולים ומתכוון להזמין משם עשרים חברים, כולל בני הזוג, אפשר לרשום על כל אחד משני השולחנות "קופת חולים". השתדלו רק ששני השולחנות יהיו צמודים.  כמובן שהדיילת בכניסה תקבל את השם המלא של כל אורח ותכוון אותו לשולחן המתאים. היא גם יכולה לומר לכל אחד: "שולחנות 5 ו-6 הם של החברה שלכם. תוכלו לשבת בכל אחד מהם, כרצונכם." קולר מים מוסדי

בכל משפחה יש אנשים קרובים יותר זה לזה ויש פחות מלוכדים. נסו להושיב אחים וגיסות יחד, בני דודים קרובים בגיל ליד אותו שולחן או שולחנות סמוכים וכו'. אל תשאלו את האורח עם מי הוא רוצה לשבת, כי אז לא תצאו מזה. היו קשובים רק לבקשה עם מי הוא לא רוצה לשבת, בגלל סכסוך ישן או משום שאין להם נושאים משותפים.

כאן המקום להזכיר כמה דברים. זוכרים שלחבריכם היו תפקידים רבים לפני הברית ועוד מצפות להם מספר מטלות? אז כעת תורכם לגמול להם. תדאגו להושיב את חברי החתן בשולחנות סמוכים לשולחנות של חברות הכלה. זכרו שרצוי גם לזרוק כמה מילים מראש כדי להכין את הקרקע.

במידה והרבה ילדים צפויים להגיע בקשו רשות מראש מההורים להושיב אותם ליד שולחנות נפרדים. אז תוכלו לבקש גם מנות לילדים, דבר שעשוי להוזיל עלויות. תפריט הילדים יהיה פשוט יותר מתפריט המבוגרים, אבל קרוב לודאי שהילדים גם יאהבו אותו יותר. המבורגר, שניצל וצ'יפס יתקבלו בשמחה גדולה בהרבה מאשר סלמון מעושן ואווז ביין ופטריות.

אם בין האורחים נמצאים מבוגרים פחות ניידים או נכים, הסבירו מראש לרב המלצרים שבשולחנות שהם יושבים נדרשת הגשה, גם אם הערב כולו יהיה על טהרת המזנונים.

מקובל גם לחשוב על אספקט נוסף. אם אין מערכת הגברה עכשווית במקום, נסו להושיב את האורחים המבוגרים רחוק יותר מרחבת הריקודים ואת הצעירים קרוב אליה. הצעירים ממילא רוקדים רוב הזמן, אז אין טעם להכריח אותם לעשות קילומטראז' כל פעם שהם רוצים לקחת משהו לפה או לשתות קצת.

לעומתם, המבוגרים מעדיפים יותר לשבת,להסתכל ברוקדים ולפטפט בינם לבין עצמם. ככל שהם ישבו רחוק יותר מהרחבה, יוכלו לדבר מבלי לצעוק בקולי קולות.

לסיום, זכרו כי 'חכם לא נכנס למצבים מהם פיקח יודע לצאת'. ובהקשר לנושא, קצת מחשבה מראש תחסוך לכם הרבה ריבים ואי נעימויות אחר כך!

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>